måndag 26 mars 2018

En resa till norr och sen tillbaka igen!

I helgen har jag flängt upp och ned i landet och hälsat på två av Sveroks distrikts årsmöten.

Snö och sol i Luleå makes en ordförande till en glad sel!

För er som inte vet så fungerar Sverok så här:

Vi har i dagsläget ca 90 000 medlemmar och 3700 föreningar. Alla föreningar i landet ingår i något av Sveroks 12 olika distrikt. Ovanför de distrikten finns förbundet i form av vårt kansli med anställd personal samt förbundsstyrelsen där det finns två heltidsarvoderade som är vår förbundssekreterare Alexandra och så jag som är ordförande.

Sverok är inget utan sina medlemmar, föreningar och distrikt. Det är som en stor fin maskin som där alla, föreningar, förbund och distrikt ihop med personal måste arbeta ihop och utvecklas hela tiden för att kunna möta framtiden.

En viktig uppgift för mig som ordförande är att se till att ha regelbunden kontakt med våra medlemmar och distrikt och därför så åkte jag på lördagen upp till Sverok Norrbottens årsmöte för att sitta som mötesordförande och för att hälsa på en förening.
Det var hemskt trevligt även fast Luleå bjöd på mer snö (och ishalka) än vad jag väntat mig. Men Luleå bjöd också på trevliga samtal, middag med långkokschilli, ett fantastiskt bra möte med en av de mest genomtänkta verksamhetsplaner jag sett och framförallt en dag där jag fick känna den där härliga känslan av att träffa människor som älskar sina föreningar, Sverok och sin hobby.

Hej från Sverok Norrbottens årsmöte!

Dagen efter vaknade jag till solsken och flög ned till Stockholm för att ta mig raka vägen till Uppsala. Där höll Sverok Mälardalen sitt årsmöte fyllt med diskussioner, planer för framtiden och massor med fika.
Det blev några underbart trevliga timmar och jag hann även ta en promenad i Uppsala och fånga lite pokémon.

Hej från Sverok Mälardalens årsmöte!

Jag var hemskt trött när jag kom hem på söndagskvällen men samtidigt så fylld med energi. För det här är lite den bästa delen med mitt jobb, detta att träffa så många engagerade människor och få prata med de om Sverok och höra deras tankar.

Det är helt ovärderligt för mig för jag vill så gärna att Sverok ska utvecklas ännu mer för sina medlemmar. Jag minns så väl när jag själv började känna till Sverok och frustrerades av att det var så mycket jag tyckte att förbundet skulle göra.
Efter ett tag insåg jag att hur skulle de kunna göra det om de inte visste vad jag tänkte?
Det var då jag började vara med i en referensgrupp och senare tog steget in i förbundsstyrelsen.

Men det är inte alla som gör det och det ska inte heller behöva vara så. Jag vill kunna ha kontakt med medlemmarna som finns för att veta vad de tänker och känner. Jag kommer inte kunna åka runt till alla men jag hoppas att jag ska kunna vara tillräckligt närvarande för att det aldrig ska kännas för avlägset att leta upp mig på Sveroks hemsida och slänga iväg ett mail till mig.

För att prata Sverok och höra andras erfarenheter av deras föreningar och vad ett distrikt har för planer för året är askul.
Sedan är det en klar bonus att jag även lär känna trevliga, härliga och öppna människor med samma intresse för spel som jag själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar