onsdag 21 mars 2018

Dagens Pusheen!

I helgen var det möte med förbundsstyrelsen. Det var vårt andra styrelsemöte och tredje gången vi träffades (eftersom vi hade en kickoff i januari).

Det var ett väldigt trevligt och framförallt effektivt möte där vi lyckades med konststycket att beta av en späckad dagordning samtidigt som vi hade riktigt bra och givande diskussioner.
Helvete vad stolt jag var över min styrelse efter helgen!

Till råga på allt hade vi mötet i Göteborg vilket innebar att jag på lördagskvällen kunde möta upp några kära vänner och gå på opera. Och inte vilken opera som helst utan Fantomen på Operan!
Vi gick för att det var Gråskäggsdotters födelsedagspresent och jag var extra lurig eftersom jag hade en överraskning till henne i form av vår vän Mika som kom över från Danmark enkom för detta.
Mika är en fantastiskt trevlig människa som jag och Gråskäggsdotter träffade på lajvet Fairweather Manor där vi alla tre spelade i samma ryska familj. Han och Gråskäggsdotter spelade syskon och jag var deras faster och oj vad kul vi hade ihop.
Vi har pratat rätt regelbundet sedan dess på facebook och när nu han och jag (med benäget bistånd av Gråskäggsdotters partner Brandmannen) lyckades få ihop det att han dök upp till förfesten och sedan med på operan var guld. Överraskningen hos Gråskäggsdotter var total och sedan hade vi världens trevligaste kväll!
Jag har sett många operor i mitt liv men jag hade aldrig sett den live och att nu få se den omgiven av vänner var fantastiskt. Sångerna var lika intensiva och vackra som jag väntade mig, sångarna var otrolgit duktiga (särskilt fantomen i form av Fred Johansson som lyckades galant med att spegla smärta, galenskap och intensitet i vartenda ton och rörelse) och scenografin var ett under att skåda.
Så nöjd!
Jag tog lite ledigt efter mötet och tilbringade måndagen i Göteborg med Svart och fnatten. Det är viktigt att få de där små stunderna av återhämtning och lugn och ro.
Jag har mer eller mindre svart bälte i att ha koll på mig själv och mina behov så jag ser till att vila och ta ledigt regelbundet.
Men trots det är det skönast att vila hemma i soffan med fnatten nöjd spinnandes bredvid och huvudet på Svarts axel. Det är ovärderligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar