söndag 10 december 2017

Jag,sociala medier och min integritet.

Det kanske kommer som en överraskning att jag tidvis kan vara rätt folkskygg trots att jag älskar sociala medier och är så aktiv på de.
Men ja, det är jag men för att lösa det så finns jag på så många plattformar jag kan och de flesta är öppna för alla (eller kommer att bli det) men det finns en som inte är det.

Så här kommer min kompletta guide över mina sociala medier-konton, hur ni kan följa mig och varför ni inte kan det.

Twitter

Såklart jag finns på twitter, det har jag gjort sedan 2012 och det kontot har alltid varit öppet. Jag är rätt aktiv och jag skriver både personliga saker, reflektioner och retweetar massor av saker.



Instagram

Min Instagram har länge varit helt privat men från och med nu så kommer den vara öppen för alla!
Hurra!
Den innehåller massor med kattbilder, blogglänkar, små ögonblicksbilder från mitt liv och Sverok!

Mitt användarnamn är setsunaceras så det är rätt lätt att hitta!


Youtube

Och som ni läste i ett tidigareblogginlägg så har jag även börjar videologga, även kallat v-logging. Det ligger lite reseskildningar från Japan där, lite lajvsaker och i allmänhet rätt fåniga saker. Men det är jag i ett nötskal.

På youtube heter jag SetsunaCeras.



LinkedIn

Ja men varför inte slänga med LinkedIn med? Det är ju mest mitt fulla CV men det kanske är kul att vara vän med mig där med, vad vet jag :)

Jag heter mitt vanliga namn där, Anna Erlandsson.



Ja det var väl det hela!

Men stopp ett tag, kan en inte bli din vän på facebook då?

Ah, facebook, det är ett kapitel för sig! Min privata facebookprofil är min enda sociala plattform där jag är rätt restriktiv med vilka jag blir vän med. Det är ett medvetet val eftersom jag vill ha ett ställe på nätet där jag kan slappna av på och bara vara mig själv (så gott det nu går på nätet...)

Så därför, om ni följer min blogg, tycker att jag gör bra Sveroksaker eller bara är allmänt vettig men vi inte känner varandra alls eller bara setts på lajv, konvent, sverokevent eller så. Bli inte vän med mig på facebook för oftast släpper jag inte in folk så nära inpå.

Men för att ändå kunna hålla kontakten med er jag ser och lär känna lite svagt så har jag skapat en facebooksida. Den började som ett ställe för alla mina bloggposter men är även för mig som offentlig person och ni får hemskt gärna följa mig där.
Jag garanterar, ni får tag på mig exakt lika snabbt och jag lägger ut rätt mycket där, både bloggposter, v-logging, foton och bra länkar till saker jag gillar.

Så följ mig på facebook på SetsunaCeras så blir alla nöjda och glada! 





Och just det, om ni undrar varför jag heter Setsuna Ceras eller Anna Ceras på så många ställen så kan ni läsa mer om det här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar