söndag 3 december 2017

Frågan om att V-logga eller inte V-logga

Först och främst: Jag kan vara en av de mest kameraskygga personerna någonsin.

Jag gillar inte att bli fotad och jag har en tendens att ducka så fort det tas fram en kamera.
Detta av den enkla anledningen till att jag sällan blir bra på bild samt att jag aldrig sett mig som vare sig vacker eller fotogenisk.
Jag gillar vackra bilder dock och är fascinerad av det vilket är anledningen till att jag några gånger i livet har modellat men då enbart för fotografer som är antingen vänner eller för bra saker som vänner gör.
Men om vi ska se det på det stora hela så är Svart den enda personen som kan få mig att se helt avslappnad ut på bild och där jag inte känner att det är jobbigt.

Så varför börja v-logga?




Den första orsaken stavas nyfikenhet på ett sätt att nå ut till folk som jag inte provat tidigare.
Den andra stavas att jag är bättre på att prata engelska än att skriva det vilket sparar mig massor med tid istället för att översätta blogginlägg.
Den tredje stavas min familj.
Jag har familj i Sri Lanka som jag besöker då och då. De är fantastiska och underbara men vi är generellt dåliga på att skriva mail till varandra.
Så jag föreslog att jag skulle v-logga för att de skulle få mer insikt i mitt liv i Sverige, både i allt jag är ute och flänger på men också i små saker.
De tyckte detta var en bra idé vilket ska bli väldigt kul och förhoppningsvis göra det lättare för oss.
En video är enklare och säger mer än att jag försöker beskriva saker i mail.

Det är också därför ni kommer få stå ut med min engelska i mina videos men hoppas att ni kan både ha överseende med det och även följa mina äventyr under åren, både i vardagen men även när jag åker på konvent, lajv och spelkvällar.
Samt när jag och Svart är fåniga hemma med Fnatten.

Så följ mig gärna på youtube och häng med på allt knäppt jag kommer att göra under året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar