onsdag 1 november 2017

Att kandidera som ordförande till Sverok är stort!

Hela möteshandlingarna kan läsas här.

Så kan jag säga det högt: Jag är valberedningens förslag som ny förbundsordförande för Sverok.
Detta är något otroligt stort för mig. Sverok har varit en så stor del av mitt liv under de här tre året i förbundsstyrelsen.
Jag började min resa inom Sverok som helt oerfaren nörd direkt kommen från gräsrotsrörelsen inom lajv. Och sedan har det bara växt och blivit mer och mer.
Från att jag knappt hade någon koll på vad Sverok som förbund var eller gjorde har det nu resulterat i att jag älskar styrdokument, strategi och om möjligt brinner ännu mer för spelhobbyn.
Jag har sagt det så många gånger men Sverok är det bästa jag gett mig in på, framförallt för vad jag kunnat uträtta och på det sättet som vi har kunnat arbeta för spelhobbyn i Sverige.


När jag i våras äntligen våga erkänna och sedan bestämma mig för att jag ville satsa helhjärtat på Sverok genom att våga tacka ja till nomineringen som ordförande har jag kämpat ännu mer för att göra mitt bästa.
2017 har bestått av Sverok, Sverok och lite mer Sverok med väldigt lite tid över för vänner.
Och det har varit helt rätt val.
Glädjen, människorna och engagemanget jag hittat när jag arbetat med Sverok har gjort mig ännu mer övertygad om att detta är något jag vill satsa på.

I dagsläget är jag så glad och lycklig över att vara valberedningens förslag och jag hoppas att Riksmötet vill ge mig förtroendet att vara ordförande för verksamhetsåret 2018.
Så nu kör jag fullt ut, 200 kilometer i timmen och med målet stadigt framför mina ögon.

Önska mig lycka till!

Sverok har varit en sådan resa, från mitt första riksmöte till att Rebecka bad mig och Thom arra Spelkultur och feminism, till att bli invald i förbundsstyrelsen till att det blivit mitt liv, med massa underbart engagemang och massor av vänner. <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar