tisdag 4 april 2017

Japan del 2 (eller den blästa resan)

Först och främst, nej, jag har inte stavat fel i rubriken. Det ska vara blästa och inte bästa. Det finns en förklaring till det som kommer presenteras i blogginlägget!

Men det har varit väldigt tyst på bloggen i nästan en månads tid och orsaken till det är att jag och Svart tog och drog till Japan i tre veckor!
Självklart drog vi inte spontant utan detta var en resa som vi planerat och peppat för sedan vår förra Japan-resa. 
För ända sedan vi kom tillbaka från Japan sist så har vi längtat tillbaka. På ett sådant där "vi-kollar-på-alla-youtube-videos-i-världen-om-Japan" och talar om att vi vill tillbaka minst en gång i veckan plus att jag läst i princip all manga i världen. Så vi bestämde rätt tidigt att vi skulle försöka åka tillbaka 2018.
Sedan.... så insåg vi att:

  1.  Livet är kort och behöver levas.
  2.  Vi har pengarna nu och därför kan vi faktiskt resa nu!

Så med det sagt så bestämde vi oss för att åka tillbaka till Japan reda under våren 2017. Det blev tre veckor eftersom vi ville resa runt lite och även hinna utforska Tokyo lite och bara ha semester.

Det var väldigt spännande att åka tillbaka till ett land som både jag och Svart blev så förälskade i. Skulle det vara lika bra denna gång? Vad för nytt skulle vi hinna upptäcka den här gången? Och hur mycket mat skulle vi hinna äta?

Vår resrutt blev i slutänden:

Tokyo-Kyoto-Nara-Miyajima-Himeji-Nagoya-Tokyo.


Fyra helt nya platser som vi fick utforska är inte illa! Och låt mig säga att detta med att återvända till ett land en älskar var helt underbart!

Jag kommer blogga mer om just de fyra nya platserna och även lite om maten, körsbärsblommorna och allt möjligt i separata bloggposter.
Jag filmade även en del små fåniga klipp ihop med Svart som ni kommer kunna se mer av här på bloggen.

Tills dess, här får ni lite bilder från Japan! Mycket eftersom jag uppenbarligen haft semester så länge att mina händer börjar krampa för att jag skriver....


Akihabara i Tokyo. Nördsakernas förlovade paradis <3

Japanska innanhavet på väg över mot Miyajima.

I Nara kunde de konsten att bygga stort.Och göra landet bankrutt.

Totoro förstår inte konceptet pengar men är ursöt oavsett!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar