söndag 17 juli 2016

Pokemon GO och mina två cent om det

PokemonGo alltså. Det är rätt överskattat. Ett slöseri med tid och totalt meningslöst. Jag är verkligen... i fascination över hur överhypat ett spel kan vara.
Lita på att jag aldrig kommer spela det.

.......

Och seriöst, trodde ni att jag menade allvar med det där så har ni inte alla hästar hemma i kanoten.

JAG ÄLSKAR DET!

Jag var så pepp på det när det släpptes att jag höll på att hoppa ur skinnet men jag ville vänta på den svenska releasen. Mycket för att min paranoida nerv inte var förtjust i tanken på att stänga av alla säkerhetsinställningar på min telefon som vissa vänner fått göra.  Jag har tänkt att jag får sjukt mycket poäng på mitt karmakonto av att vänta på den riktiga releasen. Fråga mig inte hur.
Sedan var det ju bara frågan om NÄR den svenska releasen skulle ske. Om en timma? I mitten av juli? I slutet av juli?
Tusen källor och jag visste inte vad som var rätt. Det kändes väldigt löst.
Men så i lördags, när jag satt i en bil på väg ned mot söderlandet så sa Svart: "Nu är det släppt i Sverige."
Tack och lov att jag är bra på att köra bil och kunde hålla huvudet kallt. Inte ens när vi kom fram laddade jag ned det.
Jag borde få pris i tålamod.
På söndagen åkte jag och Svart och köpte en ny telefon till mig,sedan handlade vi mat, städade och SEN så satte jag mig ned, installerade allt på min nya telefon och började spela Pokemon Go.
Det är verkligen roligt trots att det laggar något enormt ibland. Att gå runt och leta pokemon, fånga dem, levla upp dem... det är allt jag drömde om som barn och lite till.
Och har jag väntat i tjugo år på att få spela pokemon så gott som IRL så kan jag leva med lite lagg.

Vilket team jag ska välja?

Det kanske jag säger sedan :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar