onsdag 1 juni 2016

Dagens Pusheen!

Jädrar vad jag har jobbat mycket på sista tiden. Alltså på allvar. Jag skojar inte när jag säger att jag är gift med mitt jobb (alla tre.. eller är det fyra?).
Men nu är en vecka av intensivjobb över och jag har lovat mig själv att ta det lite lugnare nu för tiden. Typ inte jobba varje kväll när jag kommer hem utan låta jobben vara på dagtid och sedan ha kvällarna för privattid.

I övrigt:

*Jag har hållit min första föreläsning om mänskliga rättigheter, yttrandefrihet och en smula Sverok för inte mindre än 70 stycken sjätteklassare. Och jag gjorde det mer eller mindre på fri hand eftersom det var så kort varsel. Det var svårare än vad jag trott att berätta på ett bra sätt om varför det är fel att kalla varandra för hora och vad det är för skillnad mellan yttrandefrihet och åsiktsfrihet. Men det känns som att de var nöjda även fast de efteråt mest var nyfikna på mitt hår och det faktum att jag var nörd och spelade massa spel.

*Jag och Svart har börjat träna! Vi var på första passet idag och det kändes verkligen i armar, knän, leder, ben... ja överallt! Men det är en bra smärta och jag är glad för den. Det är trist när jag märkt av att kroppen lagt ned mer och mer och att jag har ont i lederna. Och ännu mer trist är det att jag bara har mig själv att skylla och konsekvent har varit för lat att göra något åt det. Fail på mig, deluxe.
Men förhoppningsvis ska det bli träning två gånger i veckan nu hela sommaren och vidare. Kroppen ska bli bäst och hålla några år till!

*Jag har hunnit spela lite spel med fina vänner mitt i all stress! Lite Star Wars piggar alltid upp!

Nu.. är det snart helg och innan dess har jag en ledig dag så jag har fyra dagar ledigt! Det är stort eftersom det känns som jag ligger typ fyra år efter i min sömncykel. Så bortsett från en liten fest så kan ni kanske gissa hur min helg ska se ut!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar