onsdag 18 maj 2016

Dagens Pusheen!

Jag har en mycket upptagen maj som ni kanske märker. Massivt med jobb på alla håll och jag är ute och flänger nästan varje helg. Stackars hemmet, det får aldrig tillräckligt med kärlek!
Helgen som var nu var jag och Svart iväg norröver på bröllop! Det blev en lååång bilresa men det var det värt! Det var inte bara storslagen natur och ett ställe som skriker "FLYTTA HIT!" utan det blev också ett av de finaste bröllopen jag varit på.

En spännande sak med just det bröllopet var att jag hade blivit ombedd att sjunga. Och dum som jag är tackade jag ju ja. Sedan kom jag på att jag inte tagit en ren ton på typ åtta år. Lilla paniken inträdde med full kraft.
Men jag övade och övade och insåg att detta lät ju riktigt bra. Till och med mer än bra. Så på bröllopsdagen så kunde jag sjunga till fina brudparet och vara stolt över att få att ha bidragit till deras stora dag. Sedan att jag var sjukt känslosam och höll på att börja gråta hela tiden för att det var så fint var en annan sak.
Men efterspelet av bröllopet var att jag hittade min sång igen, efter alla dessa år. Det är något ömtåligt och fint som jag sätter stort värde på. Som att hitta ett vackert minne man lagt i en låda och glömt bort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar