söndag 27 december 2015

Brädspelskväll!

Ja, Svart och MsMemberger har länge hållit på att kampanjspela det otroligt mysiga brädspelet Mice and Mystics. Det är utan tvekan ett av de roligaste och bästa spelen jag spelat och det blir ju inte sämre av att vi alla tre(som de rollspelare vi är) spelar ut äventyren lite extra och verkligen ser till att leva oss in i spelet. Vi har våra favoritkaraktärer och vi engagerat oss rejält i storyn om de små modiga mössen som räddar sin värld.
Eftersom det har varit sjukt mycket i år så har vi inte hunnit spela sedan i mars (!!!). Vi har hunnit spela massa annat ihop men inget i vår älskade kampanj. Så nu tog vi en heldag och spelade oss igenom många äventyr med våra små hjältar och vi överlevde allt! (ja, både spindlarna, den eldsprutande tusenfotingen och kanonen)


Gammal bild från tidigare Mice and Mystics spel!
Sedan så hann vi även prova spelet Arabian Nights som jag varit aspepp på. Jag har spelat det en gång innan, med Amaltea och hennes pojkvän förra året (innan Spelkultur och feminism i Malmö) och gillade det verkligen. Sedan dess har jag lite halvslött letat efter det men utan framgång. Så jag blev sjukt glad när jag snubblade över det på en liten spelbutik i Göteborg nu för en månad sen! För Svart och MsMemberger var det första gången de spelade och visst gjorde vi lite småfel men vi hade riktigt kul när vi snubblade oss igenom världen och försökte komma på hur man bäst bemötte hämndgiriga prinsar och dumma fängelsevakter.

Sist men inte minst så fick jag världens finaste feministarmband av MsMemberger i present! Som en grattis present för att jag sitter ett år till i Sverok. Jag älskar det redan!

Mitt armband är coolare än ALLA ANDRAS! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar