söndag 6 december 2015

Ännu ett år med Sverok!

Jag har väldigt svårt att greppa att det redan har gått ett helt år sedan jag valdes in till ledamot i Sveroks förbundsstyrelse. Men i helgen hölls ännu ett riksmöte och jag trotsade stormen Helga och begav mig dit för att se och lyssna på när alla ombud tog och bestämde om förbundets framtid, höll sjukt intressanta diskussioner och röstade om motioner, budget och verksamhetsplan

För mig var det en särskilt varm känsla i hjärtat att sitta som styrelse och se mycket av det som en jobbat med under årets lopp diskuteras, yrkas fram eller fällas och bara se hur Sverok växer mer och mer för varje år. Styrelsen har verkligen varit fantastisk att jobba med. Det är inte bara en arbetsgrupp utan vi har blivit riktigt bra vänner.


Hej och hå vad vi är bra!
Dessa fina människor valdes precis som jag om för ännu ett år i förbundsstyrelsen :D
Det som personligen var mest nervöst för mig i år var frågan huruvida jag skulle bli omvald eller ej. Jag har haft en otroligt givande tid i förbundsstyrelsen och kände redan i somras att jag ville sitta kvar för att jag dels lär mig så mycket men också för att jag har så mycket att ge.
Jag ska inte sticka under stol med att mina ben var som gelé när jag väl gick upp i talarstolen för att tala för mig sak.
Men jag måste ha sagt vettiga saker för när det var dags för folk att plädera för kandidater var det många som talade för min sak. Och när röstningen tillslut genomfördes på söndagen fick jag 81,7% av rösterna. 
Om jag var rörd och tacksam?
Svar ja! Det är lite svårt att beskriva hur mycket detta betyder för mig. Men kort sagt är detta att arbeta med Sverok för en bättre spelhobby för ungdomar så sjukt kul!
Det är ett sådant enormt förtroende jag ännu en gång får privilegiet att få och jag lovar att göra mitt allra bästa.
Mot ett 2016 med Sverok!

Helgens pins! Sword princess Amalthea, Grumpy cat, Mockingjay
och Sveroks egen regnbågsfärgade logga! Blir inte mer finklätt än så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar