måndag 3 augusti 2015

Proud and Nerdy & Stockholm Pride 2015

Normalniklas: ”Visst är det fantastiskt?”
Jag: ”Ja, det är det. Men när man kommer hem är det så tomt och vad gör man då?”
Normalniklas: ”Man fortsätter kriga och slåss. Detta laddar en för hela året. Så att man orkar”
(Konversation mellan mig och @normalniklas när vi står på flaket och tittar ut över alla som preppar inför paradavgången.)

Jag är fortfarande helt kärleksfylld och laddad efter Prideparaden så följande inlägg kan bli en smula rörigt. Det får ni ta.


Regnbågströja med bästa animen Sailor Moon i paraden!
I lördags åkte jag och Svart upp till Stockholm Pride för att hjälpa till att rodda inför Prideparaden och delen Proud and Nerdy. Det är den delen i paraden som ordnades av Sverok, i samarbete med SF-bokhandeln och Studiefrämjandet, under parollen Nörd på Pride.
Jag har som en del av mitt Sverokarbete jobbat ihop med bästaste Linnea Risinger under året, främst med att ta fram Sverok <3 Pride, men jag får erkänna att inför Stockholm Pride så hann jag inte engagera mig ens hälften så mycket som jag velat.
Mycket beroende på bästa sommarjobbet på radion som tagit all min tid och dels för att lajvdrama hände och det tvingade ned mig på knä.
Kort sagt, jag har haft lite energi och det kändes som ett mindre under att vara på plats när tåget stannade i Stockholm på lördagen några timmar innan paraden.


Men min trötthet flög magiskt bort och väl på plats körde jag till 100% och det var så enormt skönt att göra det.
Linnea, Sebastian och Chris hade gjort ett enormt jobb med att rodda vårt ekipage på plats och väl på plats i väntan på att tåget skulle gå så var det bara att se till att allt bli bra, hålla koll på att all kommunikation gick fram, leta upp allt som skulle på plats (som vatten, resorb, sånghäften och vattenpistoler) och få kollat att högtalarna på bilen funkade.  Vi hade startnummer 177 så vi fick vänta rejält länge innan vi äntligen rullade iväg till startlinjen och kunde påbörja paraden.


I väntan på att tåget ska börja rulla!
Men sen… oj jädrar, sen var det bara kärlek och pepp hela vägen och inget organisatoriskt att tänka på mer för det var fucking PRIDE!
Jag var så jädra stolt och glad över alla som åkte och gick i Proud and Nerdy, alla fina nördar som slöt upp i episka cosplays, kostymer och t-shirts.
Det var allsång, såpbubblor, dansande och hurrarop.




Tusen tack till alla som gick i paraden i lördags! <3 <3 <3 Ni var fantastiska, så pass bra att VI VANN PRIS FÖR PARADENS BÄSTA EKIPAGE! Imponerande med tanke på att det fanns 180 stycken, men inte så svårt att förstå med tanke på att det såg ut så här hela vägen. Nu fortsätter Nörd På Pride i Malmö, missa inte det, det finns massa roligt planerat!
Posted by Nörd på Pride on Monday, August 3, 2015


När paraden var över så hatade mina fötter, mina armar och min nacke mig efter allt dansande. Svart som var duktig hjulvakt och gick hela vägen hade rätt ömma vader men det spelade ingen roll för någon av oss.
För Stockholms prideparad var kärlek och färglatt och acceptans och jag önskar att det vore så jämt. Denna känsla att kunna vara den man är helt öppet utan att gömma sig och sin kärlek

En annan sak som betydde otroligt mycket för mig var de fantastiska människor jag fick träffa i verkligheten. De facebookvänner och twitterkompisar som jag känt länge men aldrig mött i verkliga livet.

Nu fick jag träffa en bunt av dem och krama om dem och jädrar, de var lika fantastiska som jag trott. Lite underbara Megazinare i form av @aidsbrain och @normalniklas  


Ett foto publicerat av David Grundström (@aidsbrain)


Sedan mötte jag också en rad andra nördiga och härliga människor som @maria_s, @SamsonWiklund, @whoiskajsa, @fenrishi
, @vildvittra, @LKYelisabeth  samt @francesBlaxell (som jag visserligen träffat innan men hon är awesome!)
Sedan så har vi hela Sverokgänger med Alex,Linnea, Chris, Sebastian, Nicolas
Jädrar vad det laddade upp mina batterier ytterligare av att få träffa dem, skratta ihop och få pepp och stöttning!


Här kan ni se Sveroks egna bilder från paraden!

Inte nog med att prideparaden var awesome och jag träffade massor av episkt folk. Sverok gick och vann pris för bästa ekipage med! Jag kan inte riktigt hitta ord för att säga hur stolt jag är över att vara en del av Sverok och hur stolt jag är över hur de stora steg för framåt för att stötta HBTQ i spelkulturen som förbundet tagit och ska fortsätta ta. Det är något episkt som jag hedrad över att få vara en del av.

Kort sagt, Stockholm Pride var en fantastisk prideparad med fantastiska människor och jag åkte hemåt med mer energi och mer pepp.

Nu fortsätter vi kämpa resten av året. På alla fronter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar