måndag 11 maj 2015

#målarlajvet (eller världens kanske bästa bröllop)

Obs! Varning för enormt sötsliskigt romantiskt inlägg. Jag tar inget ansvar för hur fluffrosa ni känner er efter att ha läst detta ;)

Och så hände den där speciella helgen i maj 2015. Den som jag och Svart planerat och roddat över i så lång tid.
Vårt eget #målarlajv.
Eller kanske mer känt som vårt bröllop.
Innan jag går in på hur den stora dagen var så låt mig först säga hur extremt svårt det är för två kontrollfreak som mig och Svart att planera en fest in i minsta detalj och två dagar innan vara tvungna att släppa allt och bara lita på att allt blir bra. Det var....svårt minst sagt och jag kan lugnt säga att vi båda var något stressade och sov för lite sista veckan. Lägg därtill att jag jobbade två dagar i Halmstad veckan innan så vet ni på vilken nivå jag var på.

Men när fredagen väl grydde och vi hade lämnat av allt på lokalen så var jag rätt lugn.
Angel kom hem till oss och jag och hon begav oss till hotell för en kväll med mys, bubbel och choklad kombinerat med ansiktsbehandling och måla naglarna. Det gjorde under för mina nerver!

På lördagen så åt vi frukost och sedan dök Anouk upp och vi fixade håret, sminkade oss och pratade massor. Svart och hans best man RH anlände senare och vi alla åt lunch och bytte om innan vi åkte mot lokalen.
Jag hade i övrigt världens finaste brudklänning som Gåskäggsdotter sytt. Ja jädrar, den är det vackraste i världen i klädväg.

Sedan var dagen bara fantastisk! Det regnade men det kunde inte spelat mindre roll. Twootwo höll en så sjukt fin vigselceremoni för oss, att välja honom till vår präst var ett så bra beslut. Från start till mållinje så höll han oss uppe och guidade oss i genom alla turer.

Svart och jag hade skrivit egna löften till varandra som vi läste upp och jag kan ärligt säga att jag aldrig varit så lycklig som när vi sagt ja till varandra.
Att gifta sig för mig är en stor grej men vårt #målarlajv bottnar ju i att jag och Svart dels ville ha en stor fest för våra vänner och dels att det är så sjukt mycket lättare juridiskt att vara gifta med tanke på allt vi delar och kommer att dela i framtiden.
Men att leva varje dag och dela livet med honom gör jag redan och jag vet att jag kommer att vilja ha varje dag med honom så länge vi älskar varandra.
Vandrade i en kärleksbubbla hela dagen, inte bara av all kärlek jag kände att jag ville ge Svart och den jag kände från honom. Men också från våra fantastiska vänner och familj som var där på vår dag.

Som hjälpte till med dekoration av lokalen
Som roddade mat och betalade när vår budget inte ville vara med längre
Som höll fantastiska tal som fick både mig och Svart helt tårögda
Som skrev sånger till oss och som gjorde fina flashmobs.
Som dansade med oss och blåste såpbubblor över hela lokalen.

Det är så många jag vill tacka, så många jag vill krama om igen och igen. För att ni var där och för att ni är vänner och familj, de allra bästa som finns i världen.


Ett så här romantiskt inlägg kräver en episkt bröllopsbild!
Foto: Frida Selvén

1 kommentar:

  1. Känner mig inte fluffrosa-men kärleksfullt röd =) Jättegrattis och lycka till med allt (och både bröllopsbilden och din klänning är episkt vacker).

    SvaraRadera