söndag 15 februari 2015

Två veckor på ett fantastiskt jobb

Det har varit två väldigt bra veckor för mig. Lite oväntat fick jag genom bästaste Pusheen ett korttidsvikariat på en lokaltidning.
Innan jag börjar berätta hur awesome detta var ska jag klargöra något: Jag trivs väldigt bra på mitt ordinarie jobb. Det har urtrevliga arbetskamrater, bra arbetsuppgifter och ger mig massor med frihet.
Som att till exempel ta ett korttidsvikariat utan någon varsel alls, det är jag evigt tacksam för!
Men oavsett hur trevligt det är så är det en helt annan sak att arbeta med något som man:
1) är utbildad för
2) älskar med hela sin själ och sitt hjärta

Sanningen är att jag rent jobbmässigt lever för mina vikariat och inhoppsdagar på olika redaktioner. Jag älskar att arbeta med att skriva, jag älskar mitt journalistiska arbete och det är något av det mest givande och engagerande jag någonsin gjort.
Så de här två veckorna har varit fantastiska. Jag har träffat så många fantastiska människor, hört om så många spännande livsöden, traskat i snöiga skogar för att upptäcka hisnande utkiksplatser, lärt mig massor om fotografering, och skrivit så mycket kul.

Jag har även druckit på tok för mycket kaffe och ibland varit så inne i mitt arbete att jag glömt att äta. Och jag älskar att äta.
Men det är något särskilt med att göra något man älskar. Jag har tre gånger så mycket energi som jag brukar ha vilket är rätt spexigt.
Nu är mitt vikariat slut och jag går tillbaka till mitt vanliga jobb. Jag har massor med pepp och energi inför våren så nu kör vi!

Just det, jag blev uppringd av P3 för att prata om den första transsexuella karaktären inom kortspelet Magic the Gathering, nämligen Alesha who smiles at death. Kanske coolaste karaktären ever och det blev ett rätt bra radio inslag som ni kan lyssna på nedan.

En notering som Sebastian gjorde mig uppmärksam på: Jag borde inte sagt att Alesha föddes som man eftersom det fokuserar på biologi istället för identitet. Jag borde sagt att hon till en början uppfattades som man eller att hon vid födseln tillskrevs ett manligt kön.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar