onsdag 12 november 2014

Allt är svart!

Mörker mörker och mer mörker.

Min teamchef sa idag att solen går upp vid 07.30 och den går bevisligen ned vid 16.08 här utanför jobbet. Jag är rätt kränkt över det och än mer över det faktum att snart kommer det vara kolsvart när jag åker till jobbet och mörkt när jag kommer hem.
Tack för det vintern.
Men på ett sätt är den här vintern rätt bra, har enormt mycket inplanerat, närmaste lediga helg är någon gång runt tredje advent och tack och lov är det bara roliga grejer som händer. En bra blandning av lagom mycket måsten och bra med umgänge och vänner.
Jag och Svart planerar inför flytt och inför våren och nästa sommar. Vi har mycket planer för livet och för vad vi vill. Det är spexigt att kunna planera och se fram emot saker med sin partner utan att känna att jag håller tillbaka honom eller att han håller tillbaka mig.
Till helgen nu ska jag ner till Halmstad och föreläsa om "Tjejer i spelkulturen- Att kunna ta plats."
Sjukt kul och spännande, jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var nervös över det. Alltid lite nervigt att föreläsa med en ny föreläsning och inför en helt ny publik.

Vill man läsa mer om hela programmet och allt annat kul som händer under dagen kan man göra det här på Halmstad biblioteks hemsida.

Regn hör visst till vintern har jag hört. Eller nått.

1 kommentar:

  1. Härligt med flytt och planer. Håller alla tummar och tår för er =)

    SvaraRadera