måndag 20 oktober 2014

Vardag i höstrusket

Regn, regn och mer regn. Det har seriöst regnat av och till i en vecka nu. Jag som såg fram emot en vacker höst där löven satt kvar på träden länge och hela världen blev sådär sprakande rödgul färgad. Men icke. Jag pulsar på morgonen genom drivor av ledsna löv och kör sedan i hällregn till jobbet. 
Kul hösten, verkligen kul.
Men det är inte synd om mig alls. Hösten ger mig alla ursäkter i världen för att vara riktigt myslat och vägra gå ut. Med resultatet att när jag kommer hem från jobbet så bygger jag mig antingen ett filtbo i soffan med Svart eller hänger vid datorn i mjukisbyxor för att förändra världen.
Plugget har nu styrt upp sig rätt okej och om två veckor är den korta kursen slut och förhoppningsvis går det bra. Jag gillar att plugga men insett att jag faktiskt gillar att få lön mer så jobba lite mer ska bli rätt skönt. Mer pengar innebär att jag kan göra mer saker och att jag och Svart kan lägga undan lite pengar till att resa någonstans. Gärna till Asien, land spelar mindre roll även fast jag hade velat ta med honom till Sri lanka någon gång. Men det är ingen brådska med det.
Jag gjorde för övrigt i fredags äntligen slag i en gömd dröm och vandrade till Cybtekk och klippte sidecut. Sedan jag fick klappa på Anouks fina sidecut sist så har jag funderat på hur jag skulle se ut i det.  Ja jädrar vad snygg jag är i det. Kanske snyggast i världen.  
I övrigt så har jag haft en väldigt trevlig helg som inneburit tvspelande, plugg, en kakfest och mycket läsande. 


Ny frisyr men samma hårfärg. Älskar mitt blåa lite för mycket för att vilja byta!

1 kommentar:

  1. Tv-spel och kakfest låter som en bra helg och vettiga höstsysselsättningar=) Förövrigt förstår jag att du inte vill byta hårfärg, den passar dig fantastiskt bra =)

    SvaraRadera