onsdag 10 september 2014

Slutet på en fin era

Efter en tids funderande så tog jag igår beslutet att kliva ned som redaktör och skribent för Megazine.
Sidan dra åt ett håll och jag åt ett annat, tiden räcker inte till helt enkelt.
Men jädrar vad det kändes tungt att säga hejdå. Jag har verkligen älskat och älskar fortfarande Megazine, både att skriva och podcasta, men främst människorna. Dessa underbara härliga nördar som man har pratat med nästan varje dag på nätet, bollat tankar och idéer med och bara slösnackat med om allt möjligt.
Jag är fortfarande så glad att Niklas ville ge mig chansen som redaktör,det jag har lärt mig har varit helt ovärderligt, både när det gäller hemsidor, hur man når ut till människor och att arbetsleda.
Sedan har mitt arbete med Megazine varit en väg för mig att kombinera två av de saker jag älskar mest: Mitt nördintresse ( främst tv-spel, datorspel, manga, anime) och skrivande på en nivå som är mer än bara rent bloggande. För jag älskar att skriva och det är väl inte direkt någon nyhet att det är ont om fasta journalistjobb i Sverige idag, till och med för någon så grym som mig.
Nu i framtiden så kommer jag lägga min fritid på mitt projekt #isisnerdfeminism, spela mer tv-spel, läsa mer manga och planera livet.
Det kommer nog att bli rätt bra det här med



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar