söndag 13 juli 2014

Halmstadslivet råkade hända!

Det blir väldigt lite bloggat nuförtiden. Orsaken till det är att jag ännu en gång tillbringar sommaren nere i Halmstad på grund av jobb. Det är väldigt trevligt, Halmstad är en underbart mysig stad och detta med jobb är alltid en bra grej!

Jag har nu bott här nere i cirka fyra veckor och det har varit väldigt intensivt (bara det att jag först nu haft tid att blogga om det säger ju en del) men samtidigt väldigt kul. Långa dagar, enormt situmlerande och roligt arbete och nya vänner som bjuder in till brädspelskvällar är lite av det som fyllt min sommar så här långt.

Jag går och tränar, jag har tagit upp mitt syende igen och vikingatunika nr.... tre tar form och passas in som bäst. Jag promenerar, lär mig äta Kvarg (fråga inte varför, det fastande bara), provar öl och cider på diverse after works med kollegor.
Det är enormt varmt just nu som ingen väl har missat men det trivs jag väldigt bra med. Sandaler är grejen!
På helgerna åker jag hem till Svart och Fnatten och hinner träffa vänner en smula under helgerna.
Det enda jag inte hinner med är att spela tvspel, det har sorgligt nog fått stryka på foten helt.
Men det kommer en höst.

Just nu trivs jag väldigt bra med livet.

En glimt av mitt rum i Halmstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar