tisdag 22 april 2014

ISIS och en vit kränkt man del 2.

Förra året inför förra ISIS så dök det upp en ytterst kränkt bloggpost från en konventsbesökare som var så arg över att Gothcon nu skulle bli politiskt och att ISIS kom och FÖRSTÖRDE hans spelkonvent. För nu blev det ju politiskt och han kände sig inte välkommen, särskilt inte efter att Gothconpersonalen gått en utbildning i jämställdhet! Ja han var så kränkt att jag grät av skratt!
 
I år så gjorde han mig inte besviken heller, han rantade på ett tidigt stadie om att nu... nu var undergången i princip kommen och Gothcon hade gått in på tredje året som feminismens fackelbärare vilket innebar tradition.
Behöver jag säga att han inte åkte? Nåväl, jag ska försöka vara seriöst(men inte diplomatiskt, jag rockar inte diplomati mot vissa människor) så här kan ni själva läsa igenom hans blogginlägg ang årets ISIS i sin helhet.
 



Jag svarade redan förra året på hans kritik här och min reaktion detta året är väl samma. Jag dör av skratt, seriöst, mer kränkt än så här blir man inte och ja, jag tycker att det är hysteriskt roligt.

Men om jag ska ta och vara allvarlig och gå igenom hans kritik en smula:

*Igen, ISIS har alltid varit öppet för alla könstillhörigheter. Skärp dig och läs vad som står på hemsidan, på bloggsidan och överallt annars. Att du fortfarande hakar upp dig på att det skulle vara ett separatistiskt event (vilket det inte är) men inte bryr dig om att kolla upp verkligheten är bara skrattretande.

*Feminism är inte politiskt. Jag vet inte hur du resonerar men för mig är detta med lika rättigheter för alla en rätt självklar grej. Att Gothcon aktivt visar att de vill ha ISIS där och att de jobbar för inkluderande, det är något som är bra, inte bara för spelhobbyn.
Feminism och jämställdhet är ingen farligt, det är bra för alla könstillhörigheter.

*Gothcon välkomnar människor som behandlar män och kvinnor lika, igen, det är en BRA sak. Feminism och jämställdhet är ingen farligt, det är bra för alla könstillhörigheter. Något som blir självklart om man tar och läser på en smula. Men det är kanske lättare att bara... tja sitta och vara kränkt och anta massa saker

Och sist:
Min mail har hela tiden stått på Gothcons hemsida, ihop med mitt namn och mitt telefonnummer. Jag är ensam arrangör för ISIS och jag har hela tiden varit öppen med att jag svarar på alla frågor(annars hade jag inte haft mina kontaktuppgifter ute på hemsidan). Är det något du undrar över om årets arrangemang eller kommande ISIS så är det bara att maila. Det är bra mycket mer upplysande än att bara anta saker (gissningar tar en ofta inte lika långt som fakta).
Men det är lite den attityden som du uppvisar som gör att jag blir mer driven att hålla i ISIS, det visar att det behövs.
För när sådana som du betraktar feminism och jämställdhet som ett hot mot spelhobbyn, det är ett rätt klart tecken på att saker som ISIS behövs, att arbetet för jämställdhet och inkludering behöver fortsätta.

Oh btw, detta med att Gothcon skulle vara feminismens fackelbärare... jag tror de är rätt stolta över att bli kallade så med tanke på bilden de lät ta efter slutstäd!


Gothcon - Feminismens fackelbärare. Bild Fredrik Wahlund.

1 kommentar:

  1. det är nästan lite gulligt att han blir så kränkt.. buhu stackars man som måste tå ut med att ett konvent vill välkommna alla.

    SvaraRadera