söndag 23 mars 2014

Backstreet Boys i mitt hjärta för alltid

Jag och min kära vän Anve gjorde en fantastisk sak förra fredagen. Vi gick på konsert för att se en gammal musikkärlek som för oss alltid hängt med, som åldrats med oss och som vi fortfarande älskar, nämligen Backstreet Boys. Det var speciellt inte bara för att vi skulle gå och se våra kärlekar från förr men också för att vi på ett sätt också gjorde en slags tidsresa.

För när vi lämnade över våra biljetter i entren på Scandinavium och steg in på arenan ihop med 7000 andra fans så slängdes vi samtidigt tillbaka till år 1999 då vi var pyttesmå, 13 och 14 år, och med all världens tonårskärlek i hjärtat stod på samma plats för att se samma band.

Det var väldigt spexigt och så härligt att stå där nästan 14 år senare tillsammans och sjunga med, dansa och vråla sig totalt tokhes. För hur mycket jag än växer upp, hur mycket ny musik som än hamnar i mitt hjärta så har Backstreet Boys en speciell plats och kommer alltid ha det.
Deras låtar var med mig under tonåren och såg mig växa upp, deras musik har tröstat mig varje gång jag gråtit ögonen ur mig efter det att en relation tagit slut, de har varit med mig varje dag på ett nytt jobb och i varje ny första förälskelsefas där allt är så där rosenskimrande och skört.
Jag älskar de fortfarande och kommer nog alltid göra det.

Nu i senaste avsnittet av MegaNörd tog jag och Vargsyster och diskuterade just detta med tonårsmusik och det avsnittet kan ni lyssna på här, jag rekommenderar det varmt och det finns till och med en liten tävling med!

Just nu så lyssnar jag än en gång sönder Backstreet Boys senaste album och min favoritlåt just nu är den här, enjoy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar