tisdag 25 februari 2014

Blixtvisit på P3 Nyheter

Måndagar är rätt spexiga dagar. Ibland gör de mig så trött att jag bara vill dunka huvudet i tangentbordet, ibland så flyger dagen iväg och ibland är de fyllda med spännande överraskningar.
Igår var en överraskningsdag. Jag fick mail om att göra inhopp några dagar på världens bästa jobb vilket i sig fick mig att tjuta av glädje.
Jag fick också en fråga om att vara med i P3 nyheter med Karlsten och prata om adoption ihop med Danjel Nam. Detta för att SCB igår släppte en ny rapport om just adopterade och deras situation i Sverige som heter "70-talist och adopterad - så har det gått".
Jag är inte född på 70-talet och jag är heller ingen expert på adoption. Men jag är expert på hur jag känt det, både nu och under min uppväxt, och eftersom de ville ha in en röst som berättade lite mer allmänt om hur en person som är adopterad kan ha känt det så svarade jag ja.


http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5792846
Vill du veta hur det lät så klicka på bilden

Det är en helt annan sak att bli intervjuad i radio och för tidning än vad det är att själv ställa frågorna. Jag är inte helt van vid det och det märks. Men jag antar att det är en rätt nyttig sak för mig att vänja mig vid, det är en ny utmaning!

Vill du läsa SCB:s rapport så går den att hitta här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar