onsdag 25 december 2013

Fina postpresenter som lyser upp mitt hjärta

Två fina presenter damp ner i brevlådan veckorna innan jul. Det var sjukt oväntat eftersom jag inte väntade mig något sådant och ännu mer spännande eftersom det inte stod vem/vilka det var ifrån!
Men från början, den första presenten innehöll två sjukt fina klistermärken, den tuffa sjöjungfrun fick mig att hoppa högt av glädje och enhörningar är aldrig fel. Men ingen avsändare, ingen poststämpel och ingen lapp om vem det var ifrån. Sedan visade det sig att Zinwei och en till kompis också fått samma mystiska brev med samma innehåll! Ett detektivarbete av rang tog vid där vän efter vän på facebook prickades av med hjälp av tänkbarhet, gemensamma vänner, feminist-eller-ej samt handstil. Efter ytterligare dag till så visade det sig att samma klistermärken landat i Wonderkarins brevlåda. Stort mysterium. Men vi var rätt klara över vem det skulle kunna vara och tillslut gav sig den mystiska presentskickaren tillkänna, det var ingen mindre än finaste Miranda! Sjukt mycket tack, det var världens finaste mysteriepresent!


Titta vad fina! Nu ska jag bara komma på vart jag ska klistra dem. Och eventuellt trycka upp sjöjungfrun på en t-shirt till mig själv:D

Sedan så fick jag ett till paket. Denna gång i ett julgransformat, grönt kuvert, inuti låg en tändsticksask med ett nördigt halsband i. Jag misstänkte Vargsyster men det var det inte. Och här har jag kört fast. Jag vet seriöst inte vem som skickat detta. Jag känner inte igen handstilen, jag har skrivit av en rad misstänkta och till och poststämpel och frimärke ger ingen ledtråd alls. Kanske får det vara ett mysterium, det är ett sjukt fint litet halsband och lappen till var sjukt peppande och fin!


Mystiska paketet. Flaskan på halsbander är fylld med små Super Mario-stjärnor. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar