onsdag 31 juli 2013

Nörd på Pride

Den här veckan pågår Stockholm Pride- Skandinaviens största pridefestival.
Jag kommer inte åka dit för jag jobbar och det är jag lite ledsen över. Men jag får trösta mig med att jag var på pridefestivalen i Göteborg och jag ska försöka ta mig till Stockholm nästa år.

För er som är på plats så finns det en bra sak jag vill tipsa om och det är Nörd på Pride. Om det är något ni ska boka in tid på så är det detta. Fenomenala Ina Bäckström och Elaine Boström håller bland annat i en kväll med panelsamtal där diskussioner hålls om t ex "Vad gör spelmedia? Har den ett ansvar?" och "Queer Historia vs rollspel, lajv och spel".'
I panelen om spelmedia sitter bland annat Megazine med, den spelsajt jag börjat podda för.

En länk till Barcrafts sida där många av programpunkterna finns hittar ni här, där finns även en länk till Nörd på Prides facebooksida.

Om ni kan gå dit. Låt oss kämpa för lika rättigheter för alla och visa att all kärlek är vacker och fin.



Michiru och Haruka från Sailor Moon, två favoriter för mig när det gäller HBTQ-karaktärer inom anime. För att inte tala om att de var två väldigt viktiga förebilder för mig under mina tonår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar