söndag 23 juni 2013

Midsommar på vikingavis!

Trots prognoser om regn så svidade jag och Svart på midsommar upp oss i finaste vikingastassen och åkte ut till Ale vikingagård för att tillsammans med glada vänner fira midsommar.
Vi lekte lekar som vikingagolf, kast mot halmbal, kranskastning på Edgar samt den gamla godingen "Trikiner eller endorfiner!"
Och vi åt så mycket mat och en av de godaste cheesecakes jag ätit.
Regnet kom och regnet gick men vi var sjukt glada ändå och det var en av de bästa midsomrarna jag haft. Mer sådant!
Vårt fina läger!
Potatis till midsommarmat tillagas bäst över öppen eld.

Blomsterkransarna, något jag dissade då det kliar med blommor i håret!

Djupa tankar framför grönsakslandet.
Bild Frida Selven

Äntligen dags för mat!
Bild Frida Selven

Och middagsleken "Kasta krans på Edgar" Jag vann inte.
Bild Frida Selven

Svart kan det där med att se extra lurig ut.
Bild Frida Selven

Inte ens på midsommar slipper man undan Cthulu!
Bild Frida Selven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar