onsdag 15 maj 2013

Galenskaparna och After shave 30 år

I fredags tog jag och min käre far och traskade oss iväg för att titta på föreställningen "30-årsfesten-år för år med Galenskaparna och After Shave." Det var min julklapp till pappa år 2011 men det är först nu vi kommit iväg. Egentligen skulle vi gått redan i december men i och med att pappas favorit Knut Agnred var sjuk då och inte medverkade så bokade vi om biljetterna tills maj. Och det var värt väntan. Att pappa inte har någon teaterdisciplin är väl känt, det innebär att han pratar högt och kommenterar allt som försiggår  Men det spelade ingen roll här för att stämningen var så hög, skratten var så många och man hade så kul så det gjorde ingen. Vi hade en helkväll med räkmacka i pausen, godis och dricka på plats och massa minnen.
Jag har ju länge varit en stort fan av Galenskaparna och After Shave och sett i stort sett alla deras revyer, filmer och föreställningar. Dock bara inspelat på film, det här var första gången jag såg de live. Och åhhhh vad bra de var! Helt fantastiska, så mycket självdistans, så talangfulla och så grymma på att sjunga. Humorgenier är bara förnamnet.
Och för pappa var det ännu roligare. Han har ju sett de live flera gånger och hade massor av minnen från när han var ung och satt och såg "Grisen i Säcken" för första gången.
Jag var extra lycklig för de spelade upp många av mina favoritnummer och jag kunde nästan vartenda sång precis som pappa. Vi skrålade med rätt bra båda två, jag tror inte jag hade mycket till teaterdisciplin den kvällen heller nu när jag tänker efter.
Men magiskt var det!

Den nommiga räkmackan vi åt i pausen. Störst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar