tisdag 2 april 2013

Gothcon och det allra första ISIS

Årets Gothcon har kommit och gått. Och som förra året så var det magiskt. Jag börjar hitta tillbaka på allvar till spelglädjen och nyfikenheten i nya spel vilket gjort påskhelgen till en bra helg med mycket spel och mycket vänner.

Och det här Gothcon var väldigt speciellt för mig. Det var premiär för det allra första ISIS.

Vad är då ISIS?
Som det var på Gothcon så hade det undertexten "en mötesplats för nördtjejer" och tanken var att det ska vara en samlings och diskussionspunkt för både tjejer och killar.
Ända sedan jag och Svart sprang på Läjn i början av januari och hon sa att Gothcon behövde någon eller några som drog igång något för att förbättra fördelningen mellan män och kvinnor på konventet så har jag jobbat som en gnu med att få detta i hamn. Det började som en fikaidé och blev nu en hel dag med föreläsningar.
Så på lördagen den 30 mars så höll ISIS öppet på Gothcon mellan 12-19 och det blev väldigt bra. Mina största farhågor; att ingen skulle dyka upp, att tekniken skulle fallera eller att föreläsarna skulle vara sjuka kom på skam.
Tekniken höll.
Vi hade bra med publik och besökare.
Och föreläsarna.. herregud föreläsarna var helt underbara!

Jag är stolt som fan över att ha genomfört det och att det blev så bra. Nu tar ISIS paus till i juni men sen tar jag nya tag. Mer planer, mer utabetad koncept och framförallt fler konvent.


4 kommentarer:

  1. Jag var inte på Gothcon, men har hört att ISIS blev jättebra! Kan vi netizens också få se resultatet av enkäten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu äntligen ligger en sammanställning av webbundersökningen uppe under fliken "ISIS" här på bloggen :)

      Radera
  2. Jag var på Gothcon och tyckte att föreläsningen om Nördfeminism var lysande. En av mina favvoevenemang på årets GC!

    SvaraRadera