onsdag 20 mars 2013

Anime the Concert, mysfika och katter- min helg i Stockholm

I helgen som var så tog jag en tur till min andra hemstad Stockholm. Jag var föreberedd på -16 grader och snöstorm men möttes av sol och nollgradigt, mycket bättre!
Det var en mycket trevlig helt. Jag hann med att träffa fina Vargsyster en hel kväll då jag sov över där. Vi såg på Inu Yasha och Nura: Rise of the Yokaiclan ihop, hon sminkade min arm och såklart så pratade vi manga, nörderier och Yohio.
På lördagen så gick jag och Fura en shoppingtur på stan i solen och det blev en fin klänning till ett av alla bröllopen i sommar.
Och på lördagkvällen så var det dags för den stora händelsen: Anime the Concert med gästartist Kohei Tanaka.
En helt underbar konsert där en symfoniorkester framförde känd musik ur olika animes ihop med kör och sångsolister.
Och vet ni inte vem Kohai Tanaka är så är det mannen som skrivit musiken till bland annat, One Piece, Nura: Rise of the Yokaiclan, Gunbuster och Dragonball. Mycket energisk liten man som var så ödmjuk och talangfull att jag bara ville krama om honom. Att stå framför honom, få hans autograf och på stapplig japanska tacka honom för all underbar musik i mitt liv. Det var stort, jag tror inte ni kan greppa hur stort det var.
En annan väldigt rolig sak var att jag träffade på en twitterkompis, fina Nithela. Vi har inte setts IRL och plötsligt springer vi bara på varandra i toalettkön. Lite bättre än allt!
Jag gick på konserten för Decultures räkning men det hindrade ju inte att jag privat var enormt taggad och pepp på konserten. Och den var allt jag kunde önska och lite till. Jag insåg också hur stort mitt animeintresse egentligen är, av all musik de spelade upp från olika animes så var det bara fyra jag inte hade sett.
Vill ni läsa mer om konserten i stort så gå in här!
Sen så sov jag över hos min kusin, hans urtrevlig flicka och deras sötaste lilla hund Moses. En batch pannkakor och en bunt serier blev det också innan tåget tuffade hem mot Göteborg.
Jag är sjukt nöjd.
Tre av Vargsysters fyra katter: Lillstrumpan, Kisse och Whiskey


Jag innan Anime the Concert kickar igång. Sedvanligt assnygg i min Sailor  Moon-tröja


En lite trött men nöjd Kohei Tanaka efter konserten. Kön till att få  hans autograf var lång!


Lille Moses, Kusins fina hund!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar