tisdag 19 februari 2013

Inför Prolog 2013: Etnicitet och Lajv

Vad är Prolog? Jo det är Sveriges enda konvent för lajvare. Hundratals lajvare från hela Sverige möts under dagarna tre för att diskutera, gå på workshops, föreläsningar , minilajv och utvecklingsforum.
Det här blir första året jag åker dit och det blir också första gången jag kommer hålla i en föreläsning.
Jag och fantastiskt skarpa och smarta Zinwei kommer på fredagen hålla i en föreläsning som heter Etnicitet och lajv.
Som ni kanske hör på namnet på föreläsningen så kommer vi ta upp och lyfta problematiken kring att se utomeuropeisk ut och vara lajvare idag. Vi kommer att ge tips på hur man kan undvika fällor och öka sin medvetenhet kring ämnet och vi kommer båda att ge exempel baserat på vår egen lajvtid.
Det är första gången jag håller en föreläsning inför folk utanför skolan och det är lite pirrigt. Särskilt när det är ett ämne som ligger mig så varmt om hjärtat. Jag hopas att det ska bli bra men eftersom Zinwei och jag är lite bättre än allt så kommer det nog att gå bra.
Jag kommer att lägga upp mer från Prolog och vår föreläsning alteftersom det dra sig närmare men tills dess får det räcka med det här

Men om du ska på Prolog, se då till att gå på vår föreläsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar