lördag 24 november 2012

Kläder och världsmedvetenhet

Jag är lite av en shopaholic när det gäller kläder- Jag tycker om att köpa kläder, att prova nya stilar och det i kombination med att jag sliter ut jeans och t-shirts snabbare än man hinner blinka leder till att jag bränner rätt mycket pengar på kläder.
Eller ja, så hade det kunnat vara.
Min bästa vän när det gäller klädinköp stavas second hand och Tradera.
Och inte bara för att det är billigt, det går djupare än så.
Det har väl inte undgått någon att världen är en uppfuckad plats och konsumtionssamhället blir värre och värre.Mänskligheten spenderar mer och mer pengar på onödiga saker och kläder är en av dem. Vilket tär på jordens resurser något enormt.
Jag är inte en såpass bra människa att jag kan låta bli att handla kläder. Jag är lite för egoistisk och fåfäng. Samt att jobb kräver snygga kläder.
Så min väg för att inte bidra alltför mycket till konsumtionssamhället samt tillfredställa min shoppingnerv,det är att att köpa en del av mina kläder på Tradera och olika second-hand butiker.
För de kläderna är redan ute ur konsumtionssamhället och bidrar inte till en mertillverkan.
Och hey, säga vad man vill men så snygga kläder som jag hittat på second-hand och Tradera, det går inte att hitta i vanliga butiker! Jag är nöjd.

Senaste traderaköp, en kjol, trekvartsbyxor, en snygg skjorta, hatt och halsband!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar