torsdag 8 november 2012

Gamex 2012- En summering

En fördel med att bo i Stockholm är att att jag för första gången var i samma stad som Gamex.
Och vad är då Gamex undrar vissa av er?
Ja, det är en helt underbar mässa för alla som älskar tv-, och datorspel. Som jag!
Gamex är en rätt ny mässa, den har bara hållit på i tre år så jag hade inga stora förväntningar när jag gick dit....

Ähhhh, vem försöker jag lura? Jag var så taggad så att jag höll på att hoppa ur skorna!

Den främsta orsaken till det stavas Halo 4! Spelet jag har väntat på ända sedan jag hörde talas om det, jag förbokade det tidigt och har räknat ner till spelsläppet som var nu den 6/11.
MEN! På Gamex kunde man provspela Halo 4! Om jag var i himlen? Japp!
Tyvärr så fick man inte spela hur länge som helst, max tio minuter,sen fick man byta och ställa sig i kö igen. Jag hann spela ca tio gånger vilket var på tok för få gånger men inte så illa med tanka på alla tusen miljoner småglin som envisades med att också tycka om Halo-spelen.
Mitt elaka jag muttrade något om att de knappt var stora nog att hålla i kontrollen och borde fara och flyga så att jag kunde få spela mer. Mitt snälla jag gladdes åt att se så många små gamernördar!

Överlag var Gamex en väldigt trevligt mässa och jag kommer verkligen gå dit nästa år igen. Det var trivsamt, bra möjlighet att prova på olika spel och konsoler samt varmt och mysigt i lokalen.
I konsolväg provade jag på PS3 vilket var bättre än vad jag trodde och Wiii U. Jag får tyvärr säga att jag föll hals över huvud för båda konsolerna och nu måste köpa dem båda. Min ekonomi vrider sig i sin förtidigt grävda grav.
Jag provade en del spel med men det får bli en egen bloggpost.

Det enda negativa jag kommer på är att jag hade önskat att det fanns en bättre översikt av vilka seminarier och event som hände under mässan. Ett program hade varit bra samt en stor tavla där det tydligt stod när och var saker hände. Som det var nu så missade jag en del seminarier och föreläsningar jag ville gå på för att jag inte hade koll på när de var eller vart.

Men på det stora hela är jag nöjd. Gamex får 4 d20 av 5 möjliga!


I väntan på att få spela Halo 4!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar