tisdag 14 augusti 2012

Medeltidsveckan 2012 del 2

Här är lite fler ögonblicksbilder från min medeltidsvecka!


Jag hann med att gå på två föreläsningar, en om lokala helgon och en om varulvar
Wiiie! Så här kul var föreläsningen om varulvar

Svart var lite skeptisk...eller var han rädd? Det får vi aldrig veta!


Jag och Svart gick på restaurang och firade vår 3-årsdag

Jag träffade på de två hipstersarna igen..men nu var de medeltidare!Men lika söta för det :)

"They come in pints?"

Te från Kränku, hurra! Nu klarar vi oss kanske tills nästa år!

Och sist men inte mist, jag köpte fjädrar till min framtida kampfrauhatt. Episkt!


Nästa år är det dubbelt jubileum v 32. Medeltidsveckan firar 30 år och själv så åker jag dit för tionde gången. Det är lite tufft.
Vissa saker med medeltidsveckan har jag växt ifrån men nya saker har tagit dess plats. Och fortfarande så hittar jag hela tiden nya saker att göra under veckan och nya människor att träffa.
Det kommer nog vara min favoritvecka i minst tio år till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar