onsdag 25 juli 2012

En helg på landet!

I helgen åkte jag och Svart ut till hans föräldrars sommarställe på en ö i havet.
Helt underbart och äntligen hittade jag sommaren. Ni vet, den där riktiga sommaren med myggbett på benen, mörkröda hallon på strå och solsken som bränner mot ansiktet till ljudet av syrsors sång i gräset .
Det var välbehövligt och skönt att få komma bort från staden och ha lite äkta semester.
Eftersom semester kan översättas med att-arbeta-med-sådant-man-faktiskt-tycker-är-roligt så hjälpte jag till att dränera en väg och gräva undan lera samt släpa sten. Mycket bra träning som sedan fortsatte med att jag och Svart häftade plast på väggarna på husprojekt nr 1 ute på ön, nämligen en slags snickarbod.
Den kommer nog bli helt awesome när den bli klar och ge lite mer plats i huset vilket kan behövas.
Nu var vi hela 8 stycken som var där samtidigt, två av Svarts bröder med flickvänner, hans föräldrar samt en väldigt suspekt katt vid namn Padme.
Vi kommer bra överrens allihopa och det var väldigt mysigt med så mycket folk som högg i och arbetade tillsammans. Middagarna var helt underbara, massa skratt och prat. Svart har en väldigt bra familj!
Men det jag älskade mest ute på sommarstället var trädgårdslanden och växthuset.
Det är något speciellt med att bara gå ut i ett trädgårdsland och plocka sallad till middagen och ihop med laxen avnjuta hembakat bröd.
Svarts mor undervisade mig om konsten att odla tomater och pumpor så nu har jag en bra start när jag någon gång i framtiden ska börja odla grödor själv! Tanken på självförsörjning har ju funnits där ett tag och nu fick den lite extra fart!

På lördagskvällen gjorde jag sallad med sockerärter , fetaost och rödbetor, rekommenderas!


Ja, det fanns enormt mycket hallon på ön och ja, jag åt på tok för mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar