söndag 18 januari 2009

Tidiga morgnar och fylleköp


Och så var man tillbaka i Bangkok igen.Sitter på hotellrummet med sömnbrist eftersom vi sov för lite sista dagarna och gick upp på tok för tidigt för att bussen gick kl 07.00…ohumant var ordet.

Skiljdes från bror och Lisa i morse i Phnom Phen, de ska vidare till Vietnamn nu och jag hoppas de får det bra där.

Sista dagarna innan vi stack från Siam Reap och Kabodja har det hänt mycket. Vi upptäckte ett massagecenter ett stenkast från guesthouset och det har vi missbrukat så in i vassen. Jag visste inte att jag kunde knaka på så många ställen som de fick mig att knaka på. Hela ryggraden känns tillrättalagd och helt okej. Iförrgår tog vi oljemassage och det var hela kroppen så av med kläderna …alla kläder förutom trosorna. Läskigt och massörerna hade rätt roligt åt mig som är så pryd och låg och var orolig för att handduken skulle glida ner. Bror hade det värre, inte rätt dag att välja kalsonger med dålig resår nertill insåg han när massörena höll på att fnittra ihjäl sig.Saker satt inte riktigt där de skulle utan gled runt lite ur som helst. Sedan när han berättade det för mig och Lisa så dog vi med av skratt.
Sedan så bestämde vi oss för att cruisa stan i Tuktuk-bara för att det var sista kvällen. Så vi hoppade in i vår Tuktuk och gav oss ut i natten. Vi tog en öl med vår tuktukförare(han tog juice för hans lever är redan söndersupt) som jobbade på guesthouset och kört runt oss hela veckan och varför varför varför gör man alltid sådant sista kvällen? Han var jättetrevlig och vi fyra hade väldigt trevligt ihop där vi satt och talade, pekade på kulturskillnader och diskuterade Kambodjas politiska situation.
Efter den ölen ville vi cruisa mer och en öl borde inte ha gjort så mycket men detta var inte en 5% öl som jag trodde stod på den utan det var än >5%, dvs allt mellan 5 och 100 % typ. Raj raj, vi var alla tre lite runda under fötterna när vi kom till en nattmarknad och där lyckades jag och bror köpa på oss de mest….kitschiga, blingiga och smaklösa sakerna ever.
Vi har haft ögonen på de sakerna sedan dag ett men tyckt att de var för dyra.
Nu i fyllan och med brors lysande argument till försäljaren ”Its only made of glass and Im really drunk”  så fick vi två till vrakpriser. Japp japp, det var galet men kul.
Mindre kul när vi skulle upp kl 06.00 på morgonen för att ta bussen tillbaka till Phnom Phen.
Vad det var vi köpte? Hemligt!

I morgon ska jag inspektera templena i Bangkok och gå upp ohumant tidigt igen…suck men det är det banne mig värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar