torsdag 12 april 2012

Gothcon 2012

För första gången på flera år så kände jag en sjukt stark pepp och lust att åka till Gothcon. Inte bara för att träffa folk utan för att spela spel. Det blir en del spel i vardagen för mig så kanske har det varit därför jag inte känt för att spela på Gothcon de senaste åren. Så det var skönt att känna peppen igen.
Som vanligt så gick tiden alldeles för fort och jag hade velat spela mer, göra mer, nörda mig mer!
Men jag hann i alla fall med lite spelande. Nytt spel för i år var Elder sign som enligt Makos kan beskrivas som Arkam Horror fast kortare och enklare men lika kul. Jag har inte spelat Arkam Horror så jag litar på hans ord. Det stämde i alla fall att det var väldigt roligt och lättspela.
Sen blev det en omgång Game of thrones, second edition också. Sjukt kul även fast det tog ett tag att förstå reglerna. Men det var överlag ett grymt spel. Bra balanserat som gjorde att även om man hamnade i underläge så kunde man komma igen rätt lätt. Spännande in i det sista, precis som det ska vara!
Mmm, strategispel for the win. Och konstigt nog ville alla spöa Lannisters...
Hann även med att spela ett rollspelsscenario i Terry Pratchets Skivvärlden. Helt hysteriskt kul och väldigt givande att rollspela med människor man inte rollspelat mot innan.
Och sen var det magic.....
Khazad och jag hade taggat upp varandra rejält på att spela magic mot varandra. Jag kände mig redo. Jag hade byggt en bra grön lek som slog Battongs svarta lek två gånger på raken. Min blåa lek kändes stabil.
Kort sagt, jag trodde jag skulle ha en chans.Men icke. Så fort Khazad tog fram sin gröna varulvslek så kunde jag lika gärna gått och dragit något gammalt över mig. Ordet slakt räcker inte riktigt till för att beskriva hur mina stackars wyrmer blev behandlade och förudmjukad är ett milt ord för att beskriva hur jag kände mig efter att hans elaka varulvar gjort 38 i skada på mig... Yey.
Det här betyder krig. Tills nästa gång jag och Khazad ses ska jag bygga den ondaste svartblåa leken världens skådat... Det är inte över än!

Ehum... ja, kort sagt, det var ett bra Gothcon och jag ser redan fram emot nästa år. Kanske blir det lite varmare då.

Elder sign, man spelar tillsammans mot onda tentakelmonster. Kickass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar