fredag 9 januari 2009

Uppdatering i Asien

Nattmarknad ftw!!
Världens kanske bästa påfund. En marknad som har öppet från eftermiddag och hela natten med ett stort restauranggolv, stor( om än kanske inte bra) musikshow och hundratals små butiker. Jag hade lätt löpt amok och köpt så mycket stuff om det inte vore för att jag inte kan handla på mig för mycket innan jag drar till Kambodja på lördag. Ska dock dit igen innan jag lämnar Asien.Mmm, krimskrams *köpfeber*.
Idag lekte jag själv på stan utan sällskap av pappas vän som visade mig runt i går och idag var jag på det stora varuhuset där de verkligen hade allt.Jag strövade runt på alla sju våningarna, tittade, njöt och självklart handlade. Blev tillslut fem filmer, en samlingsbox med Inuyasha(YES!), två nitbälten, tre thaitröjor och ett par mysbyxor. Jag var sjukt nöjd med dagen. Och eftersom de hade allt på varuhuset och mitt hår såg ut som en risbuske så hoppade jag in på närmaste frisörsalong och  sa” Hejsan, klipp mig!”Språkförbistringen var en faktor jag inte räknade med, först ville de färga om mitt hår i ljusare brunt och det höll jag på att tacka ja till innan de visade burken. Tack, jag är rätt nöjd med min bruna hårfärg, här behövs ingen färgförstärkning!
Sedan så ville Hi(min frisör som var jätterar) göra någon inpackning på mig och den sa jag ja till. Innan jag visste ordet av står hon och en annan tjej och arbetar in vitt gojs i mitt hår innan de virar in det i plast, sätter en duschmössa över och kopplar in en skum maskin som pyser rök via en slang in i mössan. Och nej, jag skojar inte. Jag fick en vink om hur försöksdjur känner sig men jag fick i alla fall en engelsk tidning att läsa i samtidigt som jag undrade om mitt hår skulle ramla av när de tog av plasten och rökmaskinen.Men det gjorde det inte och när det var klara med mitt hår så damn…. beautiful. Kortare, bättre, snyggare. Och liite animefigur över mig med luggen som hänger ner över halva ansiktet när jag har håret på ett visst sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar