tisdag 9 december 2008

Vad tänkte de nu egentligen?

Dongel.
Tror jag härmed utser det till världens fulaste ord. Låt mig förklara. På vissa typer av kopiatorer sitter under en kåpa ett litet usbminne man måste ha för att kunna printa maskinen. Detta lilla usbminne hade de kunnat döpa till vad som helst, till och med låta det bara heta usbminne,men av alla namn väljer de…Dongel.
Jag avlider och dör varje gång jag hör detta ord i samband med en kopiator, det blir inte mer dirty än så. Och det blir så fel varje gång man använder det:
“Jag kollade på kopiatorn en extra gång och dongeln sitter inte där den ska så det är bara kåpan kvar….”Vår tekniker dog av skratt.
Jag kan nog gå långt inom kopiatorsbranschen om man inte behöver vara mer kompetent än att komma på fåniga namn till saker…det sysslar jag ju med varje minut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar