torsdag 11 december 2008

Har du susp?

Detta är något jag alltid brukar fråga på thaiboxningen så fort jag sparras mot någon som inte är jbn eller någon av tjejerna. Oftast brukar jag få ett ja och sen kan man köra på. Idag var det tre (!!!) killar jag sparrades mot som inte hade det. Jädra tomtar, hur tusan kan man inte ha sups? Det ska man ha, jag hade lätt haft det om jag var kille och hade haft en så känslig punkt att en träff på den fick mig att gå ner och ligga och kvida i en halvtimma (Detta har redan hänt två killar på tidigare träningar).
Träningen i dag var annars vinst. Första gången på…hm, två veckor jag orkade pallra mig dit om man inte räknar friträningen förra fredagen. Det är sjukt kul och det verkar som om de flesta i gruppen ska fortsätta till våren. Nu så här i slutet så märks det också hur mycket man har utvecklats sen första gången. Mina rundsparkar sitter visserligen inte helt perfekt men de har blivit bättre!
I går var det julpyssel med Dionysos vilket var väldigt trevligt. Jag gjorde julkort och flätade korghjärtan och de senare blev så bra att jag fick göra några fler till andra i föreningen med. Massa lajvprat, musiksnack, glögg, pepparkakor och en hel del flum (rent seriöst!!) var precis vad jag behövde.
Lyssnade igenom Mbma:s låt “Småsaker” jag fick pådumpat mig och fick en flashback till hur bra livet kan vara de där stunderna när man bara…är. Jag vill ha det så oftare och igen.

“Tänk dig… mitt i natten, öppet fönster, tjugoåtta grader
sitter och pratar och du har en brud att koppla av med
har visserligen aldrig bott vid havet
men njuter ju nu av saker som promenader på stadens trottoarer
Tänk dig… huvudet bland molnen ute med din walkman
just skapat änglar utav dina demoner
Jag lever för dem som kan tycka om mig, tack och lov
jag lever för stunden som lycka, ångest, skratt och gråt
Tänk dig… friden, sova sitta själv
eller å fånga tidlösheten på sommarens sista kväll
Bli smekt av livet och känner dig frisk
tänker på när du var med vännerna sist och tänder en cigg
det som var jobbigt, du har slutat bry dig om allt det där
en kosmonaut på besök i en lycklig atmosfär
för då och då finns det stunder då vi är värda dom
när små saker blir stora på väldigt nära håll”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar